Pazartesi, Nisan 12, 2010

Bakış Açısı

Denizin mavi olduğunu söylediler bana,
"YEŞİL O!" dedim...

Israrla mavi olduğunu vurguladılar...
Çizdiğim,boyadığım resimlerde yeşile boyadığım denizler yüzünden eleştirildim çoğu zaman...

"DENİZ MAVİ" dediler!

Yeşildi o benim gördüğüm denizler, yeşildi hep!
Kırların bahçelerin yeşilinden daha başka bir yeşilin tonunu taşıyordu benim denizlerim...

Farkettim ki, ben hem dışından hem içinden bakmışım denizin rengine, onlarsa hep dışarıdan bakmışlar sonsuz maviliğime...
Gözlerine yapışan o yalancı gözlükmüş aslında onları yanıltan.

Empati kuramamışlar, ben kurdum!
Denizin yerine koydum kendimi.
İçine girdim, deniz oldum.
Adımın deniz, gözlerimin yeşil olduğunu hayal ettim...
Ben denizdim gözlerim yeşildi,
Çünkü benim rengim yeşildi...

Ertesi gün deniz kimliğimden sıyrılıp, insan oldum.
Uzaktan bakmayı denedim kendime...
İnanamadım!
Dışarıdan mavi göründüm, kandırdım kendimi -diğerlerini kandırdığım gibi...- açık kalmış, kapanmamış yaralarımı yakan tuzlarımı gizledim;
içimde yaşattığım
(farklı türlerden olusturduğum ekosistemimi) kişiliklerimi gizledim, o an "TAŞ" oldum, rengim değişti "GRİ" oldum, sıvıdan katıya döndüm "BUZ" oldum!, "RUHSUZ" oldum!

Göstermedim kalp kırıklıklarımı, beni asla bırakmayacağına dair binlerce söz veren deniz insanlarımı, binlercesini...
Gizledim.

Dışarıdan bakan kendime bile göstermedim, farkettirmedim...
Benim dışımdaki herkes verdiğim huzurun içimde doğduğunu, Dalgalanmalarımla taşıp onlara aktığını düşünsün istedim.

İçini göstermeyen insanlar gibi, çoğu zaman benim gibi,
Ve ben deniz gibi...

2 yorum:

  1. beni şaşırtıyorsun.. kız durdu durdu patladı:):)

    Gökyüzünü beyaz bulutları maviye boyadı diye ulu orta azarlanan bi insan olarak, şimdi öğreniyorum denizi yeşile boyadın diye seni de eleştirdiklerini..

    Bizim bir arada olmamız tesadüf değil, şimdi daha iyi biliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle!
    Ortak noktalarımız, ortak yaşamlarımız var bizim sen bende, ben sendeyim karışıyoruz günden güne, biz oluyoruz...:)

    Seni çokkk seviyorum!!!

    YanıtlaSil